MAGADAN 2022/23

aneb Velká cesta k Amachtonskému zálivu

Chtěl bych Vám představit projekt, pomocí kterého bych chtěl uskutečnit cestu na Daleký východ k Ochotskému moři, částečně ve stopách a trase našich Legionářů. Tedy pokud to půjde (techniky a finančně tak i cestu do Vladivostoku). Hlavním motivem je poznávání kultur, propojení poznání kultur a reálný opravdový náhled (bez médií) na dnes poměrně zkreslený život v bývalém SSSR. Rád bych cestou poznal Československé stopy a krajany (komunita v Novorossijsku). Cílem cesty je ukázat lidem, že lidé nejsou špatní, že je dobré být jiný, jinde, být otevřený možnostem, být tolerantní a nakloněn všem životním stylům.

Historie:

Podobnou cestu uskutečnilo několik světoznámých celebrit a velkých cestovatelů. Jejich týmy dokázaly natočit případně napsat o této cestě velmi úspěšné filmy, dokumenty, reportáže a knihy. Měly kvalitní zázemí, doprovodná vozidla, mnohočlenné teamy, zapůjčené motocykly kvalitních značek a podporu velkých mediálních TV stanic. Já bych stejnou cestu rád uskutečnil na původním Československém motocyklu Jawa 250 typ 11 "Pérák". Myšlenka je přiblížení se původním dobrodružně - cestovatelsko - objevným cestám z přelomu 19. a 20. století. Ty byly mnohdy provedeny jednotlivými Československými osádkami a vozidly (namátkou Jawa 500 OHV Rumpál na kterém projel Afriku český legionář Pacholtschik, původem Rus ze slovenského města Košice, československý cestovatel MuDr. Potužník, který v roce 1974 na dvouválcové ČZ 250 projel Austrálii, známá cestovatelská dvojice Zikmund a Hanzelka a podobně,..). Rád bych proto tuto cestu uskutečnil v podobném duchu pionýrských průzkumných cest.

Motocykl:

Vlastním motocykl Jawa 250 typ 11 "Pérák" s platným TP. V letech 2010 - 2013 prošla renovací, kterou jsme s pomocí mého otce (lakování, elektroinstalace) uvedly do provozuschopného stavu. Doposud jsem na tomto motocyklu najel 17500 km bez nehody a bez větších technických poruch. Je to lehký, ovladatelný a spolehlivý motocykl s několika moderními "offroadovými" prvky jako jsou 19" kola, váha, nízké sedlo a výdrž. Jedná se o kvalitní motorku, léty prověřenou terénními soutěžemi jako je Šestidenní, proto jsem se rozhodl pro tento stroj. Zde je krátké video o vzniku motocyklu: https://youtu.be/WvK5vzgpxE0 . I přesto, že jsem doposud cestoval pouze po nedalekém okolí Česka. Fotografie se sochou svobody vznikla u Rousínova (Slavkov) nikoli v USA :D)

Finance:

Dle provedených kalkulací z deníků, knih a zápisů cestovatelů, které jsem studoval, se ukazuje, že kilometr takové cesty vychází asi na 10,-Kč. Je to částka, která je výsledkem poměru ujetých kilometrů dělených celkovou částkou nákladů. Odhadovaná částka této cesty (víza, trasa, benzín, ubytování, trajekt) je zhruba 260.000,- Kč. V částce není zahrnuta příprava motocyklu po technické stránce (kontrola stavu, nové zapalování, pneumatiky, úprava tlumičů apod.), příprava po cestovatelské stránce (příprava nosičů, kufrů, zapojení navigace, USB,...) a oblečení. Většinu těchto "technických" nákladů (i osobních jako jsou zálohy pro ČSSZ, zdravotní pojišťovny a podobně) nesu sám.

Prosba:

Prosím proto o finanční pomoc v jakékoliv výši. Každých 10kč pomůže ujet jeden kilometr. Oslovuji Vás jako lokální firmu, ke kterým se obracím jako patriot! Rád bych odjezd naplánoval z Břeclavi a byl bych rád, kdyby se tohoto momentu zúčastnily místní jihomoravské firmy. Zčásti i proto, že je určitě možné tuto cestu uskutečnit i bez pomoci krajských a hlavních měst a nadnárodních velkých firem! Opravdu pomůže každá částka. Na darovanou sumu samozřejmě lze vystavit doklad pro Vaše účetnictví. Účet pro sponzorské dary je:

189219646/0300

VS: 2022

DO ZPRÁVY : Magadan 2022 a (pokud chcete) Vaše jméno a příjmení. 

Více individuálních info (smlouvy, dohody) prosím na emailu : dolezalkanada@seznam.cz

Doležal & Doležalové, Hrušky, 69156, +420 702917500
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky