Naše práce
NEJLÉPE JE VIDĚT VŠECHNO NA VLASTNÍ OČI!
Informace ke galeriím
Galerie níže jsou obrázky z našich renovací, restitucí a rekonstrukcí. Motocykly jsou většinou (pokud není uvedeno konkrétně či jinak) opraveny do stavu tak, aby byly v co nejvíce originálním a původním stavu. Proto nejsou na první pohled lesklé, zářící novotou a chromem. Naše snaha je zachování originality v maximálně možném stavu tak, aby bylo možné originalitu stroje a dílů prokázat na první pohled. V dnešní době, kdy se vyrábí obrovské množství dílů druhovýrobou, vozí se z Turecka, Číny a podobně je to, dle našeho mínění ohromná přidaná hodnota. Vždy vycházíme z množství archivních a dobových materiálů. Samozřejmostí je studium dostupných kvalitních publikací na dané téma.
Galerie (některých) rozpracovaných i ukončených projektů
2012-2022


ČZ 175 typ 450 "šedivka"
Celková renovace exteriéru motocyklu pro zákaznici. 

Suzuki GV 1200 Madura
Zajímavý japonský "musclebike" pro USA. Takové ošklivé kačátko. Bude nutná rekonstrukce a doskládání do originalita. Jde o "chopper" z dřevních dob vzniku této kategorie, tento stroj disponuje výkonem 85.4 kW., tedy 116 koní!!! Rok 1986!Fotogalerie
Co je v plánu? Co je na ponku?
V přípravě:
ČZ 250 typ 485 - GO motoru
Jawa 250 typ 590 Sport - kompl.renovace
Jawa 350 typ 361 Sport - kompl.renovace
Jawa-ČZ 250 typ 353 rok 1954 - kompl.renovace
Na ponku je...
ČZ 250 typ 455 DeLuxe - kompl.renovace
Jawa 175 typ 356 - renovace
Jawa 250 Pérák - renovace
Jawa-ČZ 250 typ 353 rok 1954 - rekonstrukce do kompletnosti
Jawa 250 typ 11 Pérák Zbrojovka - kompl. renovace
Jawa 350 typ 573/00 Supersport - rekonstrukce do kompletnosti
Seznam některých strojů, které prošly naší dílnou.
Kompletní renovace ukončené
- Jawa 250 typ 559 Panelka
- Jawa 250 Pérák 1951
- PAV 40
- Jawa 350 typ 634 rok 1973
- Jawa 350 typ 634 rok 1974
- Jawa 350 typ 634 rok 1975
- ČZ 175 typ 487
- ČZ 175 typ 477
- Jawa 350 typ 18 Pérák 1951
- Jawa-ČZ 150 typ 352 rok 1954
- ČZ 250 typ 471, Custom MK II 1970 - rekonstrukce
- Ardie 500TM 1930 - rekonstrukce do kompletnosti
- Jawa 350 typ 634 tok 1978 (Zlatá)
- PAV 40

Částečné nebo úplné rekonstrukce
Yezdi 250 Roadking (Indie)
Yezdi 250 Roadking (Indie)
Yezdi 50 (Indie)
Tarbo (Tartarini-Bologna) 125 (motor ČZ 125)
ČZ 175 typ 450.00.00 (Jawa 175 Land Patrol)
ČZ 175 typ 450 Canada
Jawa 250 typ 559 Automatic
Ardie 500 SV Jubiläumsmodell 1930
Jawa 250 Pérák voják
Jawa 250 Pérák 1954
Tempo 150 (motor ČZ 150)
Carabela 350 (Mexiko - motor Jawa 350/634)
Jawa 90 (verze pro USA)
JAWA 250/11 PÉRÁK - Voják
Restaurování
Tato motorka byla získána výměnou. Stav byl velmi špatný. Původ je nějaká vojenská posádka na jihu Čech. Vzhled byl nic moc.
Tuctový stroj, vojenské
provedení, relativně kompletní stav. Cílem bylo zachovat původní stav.
takže rekonstrukce, restituce, renovace vše v jednom. Vzhledem k tomu,
že šlo o vojenského péráka a lakování probíhalo i v 50-60tých letech tak
nějak po vojensku, nebyla rekonstrukce tak složitá. Motocykl je
technicky po generálce, motor je komplet udělaný, jen zapalování je
původní zatím bez renovace. Docela dost věcí
chybělo, dost bylo zanedbaných a přední vidlice vypadala, snad jako
kdyby ji někdo opálil :D Vojáka jsem ještě neměl a vzhledem k tomu, že
šlo o originální barvu a označení, rozhodl jsem se k tomu, že vznikne
"voják". Klasika generálka motoru, doplnění chybějících dílů motoru jako
víka, zapalko, převodovka, startpáky,... Použil jsem výhradně originál
díly, gumové díly a kolečka. Doplněny výfuky a kolena (origo) a
provedeno celkové spasování motocyklu. Lakování restaurovaných dílů
proběhlo doma, něco jako na vojně. Tam se také lakovalo a "frajplacu".
Odstín je ČSLA khaki, syntetická barva. Přední blatník je úplně jiný
odstín jako většina zbytku motorky. Bylo ponecháno beze změny.
Postup a průběh opravy
Zprovoznění motocyklu Jawa 250 Pérák - Voják

JAWA 250/11 rok 1954
Historie tohoto stroje je zajímavá. Je to Jawa
250 Pérák rok 1954 a byl zachráněn před likvidací při vyklízení jedné staré stavby. Provedeno vyčištění, u obou kol bylo nutné vyměnit
dráty a ráfky z důvodu totální koroze a zborcení konstrukce kola v
rovině dotyku se zemí. Středy originál, jen rozleštěné a konzervované.
Koupena nádrž náhradou za chybějící ztracenou. Kolena, výfuky, přední
světlo a lak původní. Za chybějící páčky řídítek dodána přechromovaná
původní sada originálních páček. Přechromování zvoleno z důvodu
bezpečnosti, neboť původní tvrdý ostrý chrom se loupal a hrozilo zranění
při ovládání motocyklu. Provedena generálka motoru a nový nástřik
válce. Na karterech ponechána původní patina se zbytky původního
lakování. Nákupní cena motocyklu 7500,- Kč, náklady renovace a opravy
15000,-. Sedlo nepůvodní "zbrojovka" je jen
pro jízdu. Originální původní sedačka se nezachovala. Zatím se
nepodařilo sehnat správné vysoké model komnunista 1954.
Více zde: https://www.motorestaurovani.cz/news/petr-a-jeho-parta/
Postup a průběh opravy
JAWA 250/11 rok 1954
ČZ 250 Typ 471-4 Custom MK II
Motocykl zakoupen jako originál. Stroj byl v roce 2011 přivezen z Anglie (z města King's Lynn, které je přístavním městem v anglickém Norfolku
). Je téměř kompletní, ale bohužel silně zanedbaný. Oxidace, rez a podobně. Více info zde: https://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=cz250custommk2


Ardie 500 SV 1930
Restaurování
Stroj získán od kolegy, kousek za Prahou v rozloženém stavu. Provedeno rozhýbání, opravy, doplnění chybějících dílů jako přední blatník, osy vahadlové vidlice a podobně.

ČZ 250 typ 485
Renovace
Vrak zakoupen ze zahraničí (Maďarsko) za nízkou cenu. Stav velmi špatný.
ČZ 175 typ 477
Kompletní renovace
Motocykl s TP. Získáno nákupem v technicky špatném, ale poměrně kompletním stavu.

Jawa 90 Trail, typ 36-3
Kompletní restaurování
Motocykl dovezený z USA

Jawa 250 typ 623 Bizon
Nový přírustek. Upravený motocykl s platným TP. Bude nutné celkové zprovoznění a rekonstrukce do původního stavu. 
Jawa 350 typ 573/00 Supersport
Práce na motoru doposud
1 Svařování:
- připasována, upravena a dovařena levá strana "ohrádky" kolem karburace
- opraveny vylomené a poškozené části karterů
- vyvařeny vyvrtané otvory
- dopasována a vyvařena vylomená přepážka u zapalování
- opravena prasklina u ložiska vývodové hřídele sekundárního kola. Ložisko je dvouřadé, v ocelovém pouzdru. V místě vybrání kolem řadící vidličky je velice málo materiálu!
-
2 Mechanika
- upraven jeden závit (z M6 na M7)
- vyzkoušena a následně zavržena původní třídrážková převodovka. Nepodařilo se ji instalovat. Prototypová hřídel má o nějaké setiny rozdíly na délce a na rozdíl od sériové převodovky (Pérák, Kývačka) a kartery prostě nešly secvaknout aby nebyl chod převodovky tuhý. Komplet systém řazení z Péráka pasoval zcela bez rozměrových problémů.
- Po seskládání motoru do kompletu se dodatečně zjistilo, že nejde řadit. 1 - důvod byl jednak v tom, že při vyvaření hmoty karter kolem dvojitého ložiska vývodové hřídele bylo hodně materiálu a 3 a 4 rychlostní stupeň nešel dořadit, vidlička se opřela o karter! 2 - že na kulise byla neodborně roznýtována středová osa (nýt) tak, že nešlo vidličkou (držákem) osy řazení volně otočit.
Celkově půleno asi 6x (což umožňuje instalace válečkového ložiska na straně pod zapalováním). Válec, píst a celá horní část pasuje zatím bez problémů.
Bylo nutné vytvořit nové těsnění pod válec a pod hlavu.